Nehoda - krycím jménem dítě!

7. května 2015 v 17:10 | Kate Stone |  Témata týdne
S příběhy o nechtěných dětech se každý den setkáváme. Čteme o nich na internetu, vídáme je v televizi, slýcháme je v rádiích... Věděla jsem, že existuje mnoho takových drobečků, ale nikdy mi nedošlo, že tenhle scénář je velice snadno uskutečnitelný, a že takové případy se stávají i v mém okolí.
Dnes, cestou ze školy, jsem v autobuse zaslechla rozhovor mých dvou bývalých spolužáků ze základky. Nepoznali mě a posadili se přímo za moje sedadlo. Začali si spolu povídat a jejich debata se nedala jen tak ignorovat.


Šlo o to, že Mirek -ten můj spolužák - začal chodit s Luckou, kterou vůbec neznám. Začali spolu chodit už před rokem a půl, avšak v září loňského roku ten "vztah" (dá-li se tomu v jejich případě tak říkat) nabral nový rozměr, intimější rozměr.
Stalo se to prý 21.září 2014. V říjnu prý to ta Lucka zjistila a začalo se to řešit. Na potrat jít nechtěla, a tak se s Mirkem dohodli, že se vezmou a dítě si nechají.
Mirek je dvacetiletý chlapec, kterému nebylo naděleno mnoho rozumu do vínku. Lucka je, podle všeho, šestnáctiletá dívčina z učňáku, taktéž né moc inteligentní...
Kdyby totiž byla chytrá, držela by se od Mirka dál.
Rozhovor v autobuse pokračoval otázkou: "A kdy se to malý narodí?"
Načež Mirek odpověděl: "Já nevim, já se o to nestaram. Svojí práci jsem už udělal, tak ať se teďkons taky snaží vona!"
Jeho slova mě dokonale paralizovala. On má dítě s nezletilou holkou, ale jeho práce skončila?!
(Nejhorší byl ten tón, jakym to řekl... To byste museli slyšet!)
Mirek ovšem pokračoval: "No, ta nehoda se stala toho 21.září, takže Lucka je teďko ve...třetim měsíci."
Ve třetim měsíci, když se to stalo v září? Da fuck?! Chlapče, nauč se nejdřív počítat a pak si pořizuj děti.
"Počkej, vždyť Lucka není plnoletá..." navázala na to moje bývalá spolužačka.
"Teď už plnoletá je. Žádali jsme soud o zplnoletnění a minulej tejden nám vyhověli."
"A co její rodiče?" zeptala se zase.
"No, tak táta se jí zřeknul a její máma z toho taky nebyla moc nadšená, ale stejně jí v tom nechtěla nechat..."
"Tak to je hustý... A co práce? Máš ńákou?"
"Jojo, teďkon pracuju v zahradnictví. Předtim jsem ještě pracoval v pekárně a v ňáký úklidový službě. Když jsem tam uviděl výplatní pásku, tak jsem jim řek: 'Hmmm, tak tady dlouho nebudu.' A od tý doby mě tam už neviděli."
"Tyjo, ty to taky střídáš. Se divim, že si vydržel takhle dlouho s tou Luckou!"
"Hele, chtěl jsem se s ní rozejít v říjnu, ale když mi to řekla, jako to, že je těhotná, tak jsem si to rozmyslel."
"To je fakt krutý... To teďko budeš muset hlídat mrňouse, že jo?"
"Chmmmm.... Tak s tim bych zas tak moc nepočítal. Mu dam do ruky počítač a hraj si."
Oba tupci za mnou se zasmáli, ale mě z toho jejich rozhovoru do smíchu zrovna nebylo.
Jak může někdo takhle žít? Jak vůbec můžou takovýhle lidi žít?
Baví se tu o bytůstce, která ještě ani není na světě jako o nepovedený buchtě, kterou můžou kdykoli vyhodit, když se jim přestane líbit.

Tohle zkrátka nepochopím! Tohle je ukázkový příklad lidí na baterky - neschopní budižkničemové a nemakačenkové...
Lituji to dítě! Přijít na svět do takovéhle rodiny, to je za trest!

 

24 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Heaven Heaven | E-mail | Web | 7. května 2015 v 17:28 | Reagovat

Tak to je něco. Takové rodiče bych určitě nechtěla! Potom vyrůstají takové polotupé děti, které umí dříve něco najít na netu než počítat do pěti... šílený.

2 deina-b deina-b | Web | 7. května 2015 v 17:52 | Reagovat

Je to otřesné, když vidím, jaký rozhovor mají pouze mezi s sebou, je z toho zcela jasné, že těmto opravdu moc rozumu dáno do vínku nebylo. Hloupí lidé nemají mít své děti a navíc dítě bude vychovávat dítě. No já bych si to netroufla - holka si zničí život a kluk jí stejně nechá (nejčastější následek - nechci dělat vědmu, ale asi to tak stejně bude)

3 Lollipop Lollipop | 7. května 2015 v 18:45 | Reagovat

Páni... Blbci jsou to! Áchjo.
Jinak nominuji :)

4 Kate Kate | E-mail | 7. května 2015 v 19:01 | Reagovat

[1]:Dle mého názoru měli kdysi dávno rodiče těhletěch dvou asi stejné seznámení...

[2]: Taky bych jim nejradši zakázala mít děti, ale stalo se a nikdo už s tím nic nenadělá...
+ Bych řekla, že vývoj událostí předpovídáš správně... Jak znám Mirka, tak to max. do dvou let ukončí - dítě nedítě. Už teď je lituji...

[3]: Kdyby blbost kvetla, oni by byli samý květ...

A jinak všem moc děkuji za názory... :)

5 hedd hedd | 7. května 2015 v 19:04 | Reagovat

A co je ještě smutnější? Že jejich dítě bude stejné jako oni, né-li horší.
Osobně já mám s přítelem i rodinou takovou nepsanou "dohodu", že kdyby se cokoli stalo, dítě si necháme, s přítelem jsme rok a půl (vím, krátká doba, ale kdyby) a myslím, že nám to docela klape, ba co víc! Dokonce se docela těším na to těšení se s přítelem na miminko. A že do té doby mám ještě hooooodně (čti: cca 7-8let) času. :-)

6 Kate Kate | E-mail | 7. května 2015 v 19:14 | Reagovat

[5]: Škoda, že nejsou všichni takoví jako jste vy... Vyřešilo by to podle mě spoustu problémů - nejen s "nechtěnými dětmi", ale i s těmi nevychovanými, téměř až divokými dětmi ulice...

7 Egoped Egoped | E-mail | Web | 11. května 2015 v 12:36 | Reagovat

Něco jiného je mít "nepsanou dohodu" a pak realita.. ale ne, že bych to myslel nějak zle a osobně :)

[5]:

8 Kate Kate | E-mail | 12. května 2015 v 5:47 | Reagovat

[7]: Možná jsem naivní, ale já hedd věřím, že v jejím případě se teorie shoduje s praxí... :-)

9 Snapeova Snapeova | Web | 25. května 2015 v 10:00 | Reagovat

Bohuzel, hlupaci nikdy nezmizi, takze se porad budou dit takove veci a budou vyrustat takove deti... Je to vazne smutne...

10 K. K. | Web | 25. května 2015 v 10:52 | Reagovat

Je mi z toho úzko, když to čtu. Jsem na podobná témata šíleně citlivá. Sama jsem nechtěné dítě a v dospělosti mě to k rodinné problematice z tohoto důvodu táhlo a pracovala jsem pro neziskovku, která pomáhala ohroženým dětem různého typu. A právě ty děti, které byly rodiči odmítané a zanedbávané, ty mě vždy trápily nejvíc.

11 baruschkasf baruschkasf | E-mail | Web | 25. května 2015 v 11:19 | Reagovat

Některé věci se stávají. Můj synek byl vlastně původně taky nehoda :-)
Také jedno z nechtěných, či spíše nevyžádaných dětí.
Najednou se ode mě odvrátili snad všichni a já zůstala sama s dítětem v břiše.
Možná se to na synkovi podepsalo, neboť má nějakou psychickou poruchu, ale jinak je to skvělý kluk, typický puberťák a já rozhodně nelituju, že jsem si ho nechala :-)
Moje mateřský pudy se probudily až někde v osmém měsíci těhotenství a jak jeho, tak svoje další dvě děti vedu tak nějak instinktivně .-)
Ještě si pamatuju, co je správné a co ne a snažím se jim to vštěpovat od nejútlejšího věku.
Snad se mi aspoň trochu daří :-)
Spíš mě trápí, že někdy i vymodlené děti prostě vychovává ulice, protože jejich inteligentní a tvrdě za kariérou jdou cí rodiče nějak nemají čas :-(

12 necroparanoia necroparanoia | E-mail | Web | 25. května 2015 v 11:27 | Reagovat

Doufám že takovýhle lidi umřou na plochý nohy. Tohle přece není možný, v tomhle případě by měl bejt ten potrat snad povinnej.

13 Loretten Loretten | Web | 25. května 2015 v 11:33 | Reagovat

Prostě whitetrash. Vůbec bych se nabyla eugeniky. Lidi s nízkým IQ z ucnaku klidně kastrovat :D

14 Illumináti Illumináti | Web | 25. května 2015 v 11:36 | Reagovat

such děti
                           wow
                                                   very nechtěné
         much nehoda
         8-)  8-)  8-)  8-)  8-)  8-)  8-)  8-)  8-)

15 P. P. | Web | 25. května 2015 v 11:49 | Reagovat

... třeba ta dívčina, byť "jenom" s učňákem, je na tom se svým názorem lépe. Většina prarodičů své "nikdy mi nechoď na oči" po narození vnoučat taky přehodnotí. A pánové se mezi sebou taky více méně chvástají a skutečnost je pak trochu jinde... Tak snad je to tak i v tomto případě...
Je smutné, že se rodí děti tak trochu bez uvážení, v tomto případě je jedno, zda je rodičům náct a splodí dítě "omylem", nebo jim je cet a snaží se tím jen "tak nějak vyřešit svůj vztah"... V obou případech rodiče narazí na krutou realitu a trpí tím vždy hlavně to dítě...
Článek je smutný, ale i takový život umí být. My můžeme jen naivně věřit, že to dopadne lépe, než se podle článku jeví... a když by ne, najde se někdo, kdo jim, potažmo dítku, včas pomůže...

16 surpan surpan | E-mail | Web | 25. května 2015 v 11:58 | Reagovat

Přemýšlím, zdali k tomu jde něco dodat. Když je v hlavě prostě nasráno, nepomůže vůbec nic. Když už si udělám dítko, prostě se o něj budu muset starat ať chci nebo ne. Zase z něj vyroste povaleč, kterého budeme živit na sociálních dávkách. Jestli není lepší jej dát k adopci, aby mělo dítko aspoň možnost slušné výchovy, když už rozum pochybí geneticky.

17 baji baji | E-mail | 25. května 2015 v 12:30 | Reagovat

Možná, že oba díky tomu dítěti dospějí a budou z nich láskyplní rodiče. I to se stává.Ten kluk evidentně frajeřil,ale to neznamená, že musí být špatný.A že není nejbystřejší? I takoví mají právo na život.

18 sashawrites sashawrites | E-mail | Web | 25. května 2015 v 14:32 | Reagovat

Chudák dítě. A ten kluk by patřil zfackovat.

19 Alétheia Alétheia | 25. května 2015 v 15:18 | Reagovat

Proboha, tak to je vážně síla. Je mi to taky dost líto. A kéž by tohle byl hodně extrémní případ - děsí mě, že takových jsou stovky a tisíce.... xo=

20 Kilari-san Kilari-san | Web | 25. května 2015 v 15:21 | Reagovat

Toho kluka bych zfackovala a vykastrovala, do háje takoví idioti by se fakt neměli množit -,- K blbosti té holky fakt nemám slov...v 16-ti letech si zničit život nechtěným dítětem s nějakým kreténem sprominutím....

21 hedd hedd | Web | 25. května 2015 v 15:23 | Reagovat

[6]: Ale myslím, že ani to by to nevyřešilo, kdyby rodiče byli zkrátka "tupci", neslo by se to dál i přes generace. ;)

[7]: Samozřejmě, že by z toho rodinka asi nadšená nebyla, ale rozhodně by se mě snažili podpořit, v tom jim zase věřím. :)

[8]: Děkuji, toho si cením, ale nedá mi to a musím se zeptat...podle čeho tak soudíš? :))

22 Ari Ari | E-mail | Web | 25. května 2015 v 15:25 | Reagovat

Hold, rodinu si nevyberieš. A niektoré veci skrátka neovplyvníš...

23 Hëllena Hëllena | Web | 25. května 2015 v 15:56 | Reagovat

Tak doufejme, že Lucka s věkem zmoudří a pošle Mirka do prdele.. A možná, že zmoudří i Mirek a nakonec to malé budou mít rádi, kdo ví. Já jsem byla osm let vyprošované a chtěné dítě, ale stejně jsem měla a mám určité sociální problémy. Můžeme jen doufat, že to to dítě nijak nepoznamená..

24 Proby Proby | Web | 25. května 2015 v 16:37 | Reagovat

JE to smutný, co na to říct... :( Nejhorší je, že si to nejvíc odnese to dítě :(

25 Ms.M4rv3l Ms.M4rv3l | Web | 25. května 2015 v 17:07 | Reagovat

zajimalo by mě co dělají jejich rodiče... a už teď dost lituju to dítě

26 Starsy Spirit Starsy Spirit | Web | 25. května 2015 v 17:36 | Reagovat

Děti nijak zvlášť v oblibě nemám, ba dokonce naopak, ale z rozumné vzdálenosti mi nevadí. Ale toto!?
To už si, promiňte mi vuglarismus, ze mě děláte snad už prdel ne? Takovýhle... individua by vážně děti mít neměli, to není k smíchu, ale k pláči...

27 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 25. května 2015 v 17:55 | Reagovat

No, myslím, že Mirek by se měl už pomalu chystat... :-D
Tak jako tak je to další zmařenej život už od začátku. To dítě je nechtěný, rodiny se k tomu nebudou stavět moc pozitivně a jakákoliv šance na rozvoj je s počítačem v pacičkám zcela nulová :-!
Jako právo na potomstvo nikomu vzít nemůžeš- ani za takových okolností, bohužel... :-(

28 Karol Karol | Web | 25. května 2015 v 18:06 | Reagovat

Lidé jsou v poslední době strašně líní přemýšlet. Všechny důsledky jejich rozhodnutí, všechny možné komplikace, jako by je snad ani nevnímali. Z takových osob, jako jsi popsala v článku, je mi opravdu špatně.

Pak si člověk jenom představí, kolik je na světe lidí, kteří nemohou mít děti a strašně by si je přáli. Je to smutné. Opravdu hodně smutné.

Ale zdaleka nejhorší to není pro otce nebo matku. Nejhůře na tom bude jejich dítě, které vlastně nikdy nemělo existovat. Dokázali byste se smířit s tím, že jste na tomhle světe ani neměli být?

29 Annie Annie | Web | 25. května 2015 v 18:32 | Reagovat

Můj taťka vždycky říkal, že někteří lidé by neměli mít možnost se rozhodnout, co se svým životem udělají. Tato situace mi důvody, proč si něco takového taky myslet, mi moc nepomohla ve vyvrácení jeho myšlenky. A navíc, za dvacet let bude jejich dítě úplně stejné. "Rodiče" budou jeho největší vzor a kdo by přece nechtěl dítě hned ve dvaceti, že? :D

30 J. J. | Web | 25. května 2015 v 18:34 | Reagovat

Proboha mluvíš mi z nejzazšího koutku duše. Udělat díte umí každej, ale takovýhle lidi by to snad umět ani neměli. Je mi z toho fakt špatně.

A to, co ten kluk řek - že je jeho práce hotová - se snad ani nedá komentovat. Zdá se mi to snad ještě horší než být naivní blbka, co si nedává pozor a nechá se zbouchnout prvním koho potká.

Nicméně palec nahoru za to, že nechcou jít na potrat (i když rozhodnutí toho kluka to asi nebude). Popravdě, i když to dítě bude mít takovýhle rodinný zázemí, pořád lepší než potrat. Potrat je humus.

31 Keyance Keyance | Web | 25. května 2015 v 19:36 | Reagovat

No páni, to je neskutečné! Chudáček dítě... Vůbec za to nemůže. Mít takového otce bych nepřála nikomu :-(

32 chudobka1970 chudobka1970 | Web | 25. května 2015 v 19:58 | Reagovat

Jen sice hezké, že odsuzuje ty dva příliš mladé budoucí rodiče, jenže nejsou na vině jejich rodičové? To oni z nich vychovali nezodpovědné lidi...

33 Barcelona Barcelona | Web | 25. května 2015 v 20:46 | Reagovat

Hloupí lidé mohou mít děti jedině v případě, že jsou moc hodní a budou se o ně pěkně starat, protože přiznejme si, ne všichni máme IQ 150. Ovšem z toho rozhovoru se mi udělalo lehce mdlo...vím jak to potom vypadá. Moje sestra je taky nechtěné dítě a ne proto, že by moji rodiče byli nezodpovědní pitomci. To jen můj otec...naopak maminka je moc hodná a pěkně se o nás stará, takže ne všechny nechtěné děti končí špatně :)

34 Barcelona Barcelona | Web | 25. května 2015 v 20:46 | Reagovat

Hloupí lidé mohou mít děti jedině v případě, že jsou moc hodní a budou se o ně pěkně starat, protože přiznejme si, ne všichni máme IQ 150. Ovšem z toho rozhovoru se mi udělalo lehce mdlo...vím jak to potom vypadá. Moje sestra je taky nechtěné dítě a ne proto, že by moji rodiče byli nezodpovědní pitomci. To jen můj otec...naopak maminka je moc hodná a pěkně se o nás stará, takže ne všechny nechtěné děti končí špatně :)

35 Lenci Lenci | Web | 25. května 2015 v 20:49 | Reagovat

No tak to fakt chudák babatenko male :/ no je viac než prevdepodobné, že takýto vzťah nevydrží! ten chalan spraví decko ešte x babám a potom sa s ním budú súdiť o výživné lebo on si môže vyberať robotu :D tak toto neeeee.... takto spackať život sebe aj dieťaťu... kam sa podela zodpovednosť!????!!!!

36 Kate Kate | E-mail | 25. května 2015 v 20:53 | Reagovat

[21]: Říká mi to má ženská intuice... :-) Byl-li tvůj přítel ochoten přistoupit na takovou dohodu, pak to nemůže být špatný člověk ani špatný (možný) budoucí otec... :-)
Navíc jsi řekla, že i ty se těšíš na těšení se na miminko - to bych řekla že je jeden ze základních znaků dobré matky.
Bez lásky k dítěti to prostě nejde...

Tak, to jsou mé důvody... :-)

37 hedd hedd | Web | 25. května 2015 v 21:01 | Reagovat

[36]: Také si myslím, že přítel není ani špatný člověk (jeden jeho kamarád mu dal přezdívku "Mirek Dušín"), a snad ani budoucí otec. :-)

Takovéhle řeči se moc dobře poslouchají, jen co je pravda! :-))

38 Kate Kate | E-mail | 25. května 2015 v 21:03 | Reagovat

[1]:[2]:[3]:[5]:[7]:[9]:[10]:[11]:[12]:[13]:[14]:[15]:[16]:[17]:[18]:[19]:[20]:[21]:[22]:[23]:[24]:[25]:[26]:[27]:[28]:[29]:[30]:[31]:[32]:[33]:[34]:[35]:

Všem děkuji moc za vaše názory, které jste zde zveřejnili. Děkuji také, že jste můj amatérský článek dočetli až dokonce.
Jsem ráda, že existují lidé jako vy - tací, kteří se nebojí dát najevo svůj názor, ikdyž je třeba nevšední a ostatní ho nepochopí, nebo ho dokonce odsoudí...

Velice ráda bych odpověděla KAŽDÉMU z vás jednotlivě, ale moc se omlouvám - na to bohužel nemám nyní čas. Snad ho budu mít za týden, snad již zítra... Nevím. :-D
Co teď již vím je, že správní lidé ještě nevymřeli... Jste toho důkazem! :D
Ještě jednou děkuji... ;-)  :-)

39 Kate Kate | E-mail | 25. května 2015 v 21:17 | Reagovat

[37]: To jsem ráda, proto takové věci píšu! :-)

40 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | 25. května 2015 v 22:19 | Reagovat

Jo, chudáci děti. Tohle by se snad radši mělo samovolně potrácet, než se narodit vypatlaným rodičům. Co vo to, jestli sou rodiče vypatlaný, ne každej má IQ nad 130 Ale musí mít svoje dítě rádi i přes svojí hloupost.

41 Zuza Zuza | Web | 25. května 2015 v 22:28 | Reagovat

Musím s tebou naprosto souhlasit! A díky za článek - poslední dobou jsem naopak měla pocit, že se to tu (dost i na titulce) jen hemží články od lidí, kteří se všem jen snaží vnutit názor, že nemá cenu mateřství odkládat a když se stane ona ,,nehoda", tak je přeci nejlepší si dítě nechat bez ohledu na všechno. Takový lidi poněkud slepě pokládám za jaksi hloupý i bez toho, aniž bych o nich cokoliv věděla - proč někomu podsouvat názor, že si má dítě nechat bez ohledu na finanční situaci, duševní vyspělost a další okolnosti? Krom toho třeba mně je dvacet a i když bych dítě třeba chtěla, tak vím, že je to ještě pár let spíš blbost, protože se na to cítím stále dost nedospělá, navíc studuju a ani bych dítěti nemohla poskytnout dostatečné zázemí. Takže jak to teprv bude vypadat u páru, kde jsou oba ještě o několik let mladší než já?..
No, pardon, trochu jsem se rozepsala :) Je mi z toho totiž trochu smutno. A jak tu bylo psáno - nejhorší na tom je, že takovýhle dítě bude nejspíš taky takový a nebo ještě horší...

42 Jana Jana | E-mail | Web | 26. května 2015 v 7:30 | Reagovat

Asi je jedno, kdy si dítě pořídíš, pokud pro něj máš vhodné podmínky nebo minimálně podporu v rodině. Jít proti něčímu přesvědčení, to by byla hloupost ... Někdy uvažuji o zbrani velkého dosahu, která by sterilizovala mnoho lidí najednou - takový "sterilizační tábor". Jenže jak to posuzovat, že i hloupým lidem se může narodit génius či zodpovědná osoba? A pak existuje něco jako Základní listina práv a svobod, takže moje zbraně hromadného ničení asi neprojdou ... :-?

43 Claire Claire | E-mail | Web | 26. května 2015 v 8:37 | Reagovat

Jo, idiocie se bohužel léčit nedá...

Tohle je smutný, podobný příběh se stal i na naší škole.. Je mi vážně líto podobných lidí, a hodně smutno.

44 Lany Lany | Web | 26. května 2015 v 9:21 | Reagovat

To je hrozné! Takých ľudí by som najradšej šupla do väzenia. Veď každé dieťa má právo na život. NIKTO by tomu nemal brániť. :-(

45 Amia Amia | Web | 26. května 2015 v 10:35 | Reagovat

No, a pak jsou lidi co řvou, že každé dítě se má narodit, je to lepší než potrat. Konfrontovat je s takovýhlema lidma a myslím, že by je to přešlo.
Jinak - kdyby byla chytrá, držela by se od něj dál? Chtělo by to asi specifikovat, v které době. Protože, ať chcem nebo ne, zachoval se správně. Jakmile zjistil, že je těhotná, tak si ji vzal a běžel pracovat. To je hodně fér.

46 Anett Anett | E-mail | Web | 26. května 2015 v 10:45 | Reagovat

Při tomto mi zůstává rozum stát. Potom jsou rodiny samé sociální případy, kteří mají milion dětí, žádné hygienické či jiné návyky. Jenomže co s tím zmůžeme? Nic, protože nejde zakázat tupcům rozmnožování. Takových případů je stále víc, proto je možná ta doba čím dál horší. :-(

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama